Birileri Vettel’e bir ders vermeliydi. Ancak anlaşılan o ki Vettel kendi işini görmeyi seviyor. 2 senedir yok genç pilottur, yok çaylaktır, aman destekleyelim derken adam ne hale gelmiş. Evet bende desteklenmesi taraftarıyım da, pohpohlama ile destekleme arasındaki ince çizginin de farkında olunması gerekir. Bu hırs nedir kardeşim diye sorarlar adama, bir değil, iki değil.. Horner çıkıp boş yere biz pilotlar arasında ayrım yapmıyoruz demesin. Yarış sonunda Weber’in Horner’a cuk ettirdiği lafı hiç unutmayacağım.
……………
” İki numaralı bir pilot için hiç de fena değil”
……………
Her neyse bugün Weber’in günü, Vettel’in gereksiz hırsından ötürü lastiğini patlatarak yarışın Redbull için içine etmesi (bence içine etmesi), Weber’in zaferinin önüne geçmemeli. Ama anlaşılan o ki hiç kimse takım içindeki bu dengeyi konuşmadan duramıyor.
……………
Weber iyi bir çıkışla elde ettiği şansı iyi kullandı ve birinciliği hiç bırakmadan damalı bayrağı gördü.
……………..
Vettel çıkışta yaşadığı sorundan ötürü ilk turda pite girmek zorunda kaldı ancak yarışa da geçişleriyle keyif getiren pilotlardan biriydi. Pitten son sırada çıkıp son tura kadar üst sıraları kovalaması güzeldi ve en son Sutil’i de geçerek yarışı 7. bitirdi.
…………….
Hamilton kendi evinde olması ve önünde onun için çıldıran binlerce taraftarının olması nedeni ile ne yapacağını merak ettiğim pilotlardan biriydi. Vettel’in geriye düşmesi ile yakaladığı şansı iyi kullandı ve podyuma çıktı. Weber’in hızına ulaşabilecek durumda olsaydı biraz daha keyifli olabilirdi. Hızına yetişememiş olsa da bazı yarışlarda olduğu gibi Red Bull’un inanılmaz fark açmasına izin vermedi.
……………
Kendi evinde ve seyircisinin önünde yarışan bir diğer pilot Button’dı. Geçtiğimiz sezonun şampiyonu ünvanına yakışır bi yarış çıkardı ve 14. başladığı yarışı 4.bitirerek, biz seyircilere keyifli anlar yaşattı.
……………
Rosberg’e gelecek olursak istikrarlı sürüşünü devam ettirerek podyumdaki yerini alan üçüncü pilottu. Vettel’in lastiğinin patlaması, Alonso’nun pit cezası derken 3. oldu. Takım arkadaşı Schumacher ile karşılaştırılacak olursa ki schumi bir çok yarışın olduğu gibi bu yarışında fiyaskosuydu, sıralama turlarında ve yarışlarda 7-2 olan üstünlüğünü 8-2 ye taşıdı.
……………
Alonso’ da startta yer kaybedenlerdendi bugün. Bununla da kalmayıp Kubica’yı geçerken çizgileri aştı ve Kubica’ya yerini geri vermedi. Doğal olarak pitten geçme cezası aldı. Ayrıca son turlarda Liuzzi ile olan teması nedeni ile tekrar pite girmek zorunda kaldı. Geçen yarışta Hamilton’un cezasında olduğu gibi bu cezanın da zamanı tartışılıyor halen. Ancak Alonso yaptığı açıklamada olanları ve cezayı kabullendi. 3. başladığı yarışı 14. olarak bitirebildi. Videosu da burda.
……………
” İki numaralı bir pilot için hiç de fena değil”
……………
Her neyse bugün Weber’in günü, Vettel’in gereksiz hırsından ötürü lastiğini patlatarak yarışın Redbull için içine etmesi (bence içine etmesi), Weber’in zaferinin önüne geçmemeli. Ama anlaşılan o ki hiç kimse takım içindeki bu dengeyi konuşmadan duramıyor.
……………
Weber iyi bir çıkışla elde ettiği şansı iyi kullandı ve birinciliği hiç bırakmadan damalı bayrağı gördü.
……………..
Vettel çıkışta yaşadığı sorundan ötürü ilk turda pite girmek zorunda kaldı ancak yarışa da geçişleriyle keyif getiren pilotlardan biriydi. Pitten son sırada çıkıp son tura kadar üst sıraları kovalaması güzeldi ve en son Sutil’i de geçerek yarışı 7. bitirdi.
…………….
Hamilton kendi evinde olması ve önünde onun için çıldıran binlerce taraftarının olması nedeni ile ne yapacağını merak ettiğim pilotlardan biriydi. Vettel’in geriye düşmesi ile yakaladığı şansı iyi kullandı ve podyuma çıktı. Weber’in hızına ulaşabilecek durumda olsaydı biraz daha keyifli olabilirdi. Hızına yetişememiş olsa da bazı yarışlarda olduğu gibi Red Bull’un inanılmaz fark açmasına izin vermedi.
……………
Kendi evinde ve seyircisinin önünde yarışan bir diğer pilot Button’dı. Geçtiğimiz sezonun şampiyonu ünvanına yakışır bi yarış çıkardı ve 14. başladığı yarışı 4.bitirerek, biz seyircilere keyifli anlar yaşattı.
……………
Rosberg’e gelecek olursak istikrarlı sürüşünü devam ettirerek podyumdaki yerini alan üçüncü pilottu. Vettel’in lastiğinin patlaması, Alonso’nun pit cezası derken 3. oldu. Takım arkadaşı Schumacher ile karşılaştırılacak olursa ki schumi bir çok yarışın olduğu gibi bu yarışında fiyaskosuydu, sıralama turlarında ve yarışlarda 7-2 olan üstünlüğünü 8-2 ye taşıdı.
……………
Alonso’ da startta yer kaybedenlerdendi bugün. Bununla da kalmayıp Kubica’yı geçerken çizgileri aştı ve Kubica’ya yerini geri vermedi. Doğal olarak pitten geçme cezası aldı. Ayrıca son turlarda Liuzzi ile olan teması nedeni ile tekrar pite girmek zorunda kaldı. Geçen yarışta Hamilton’un cezasında olduğu gibi bu cezanın da zamanı tartışılıyor halen. Ancak Alonso yaptığı açıklamada olanları ve cezayı kabullendi. 3. başladığı yarışı 14. olarak bitirebildi. Videosu da burda.
……………
- İlk turlarda şanssızlık yaşayan bir diğer pilot Massa idi. Lastiği patladığından ötürü pite girmek zorunda kaldı.
- De la Rosa’nın aracından kopan parçaların start düzlüğünde kalması nedeniyle piste 28.turda güvenlik aracı girdi. Tabi bu durum bir çok stratejinin değişmesine neden oldu. 31. tura kadar yarış güvenlik aracının arkasında devam etti.
- Kubica aracıyla problem yaşadı.20. turda araç yavaşladı ve arkasından duman çıkmaya başladı.
- Yarışın en hızlı turunu 1:30.874 derecesiyle Alonso attı.
…………….
Britanya GP 2010 Yarış Sonucu:
1- Webber 2- Hamilton 3- Rosberg 4- Button 5- Barrichello 6- Kobayashi 7- Vettel 8- Sutil 9- Schumacher 10- Hulkenberg 11- Liuzzi 12- Buemi 13- Petrov 14- Alonso 15- Massa 16- Trulli 17- Kovalainen 18- Glock 19- Chandhok 20- Yamamoto
Yarış dışında kalanlar:
di Grassi, Alguersuari, Kubica, de la Rosa
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder