Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Haziran 2010 Cuma

DK 2010'dan Hatrımda Kalanlar #2
























Dün aynı saatlere denk geldiği için Japonya-Danimarka ve Yeni Zelanda-Paraguay maçlarını izlemedim,Hollanda ve İtalya daha cazip geldi.

*Paraguay'ın maçlarını kaçırmamaya çalışıyordum ama rakibin sürekli kapanan Yeni Zelanda olması ve hem Slovakya hem İtalya'nın maçı kazanmaya mecbur olması diğer maçı daha cazip kıldı.Maçın ilk bölümü klasik İtalya maçı sıkıcılığında geçerken birdenbire De Rossi'den beklenmedik bir hata geldi ve Hamsik'in güzel arapasında Vittek golü attı.Biz maçın gerisinde İtalya bastırır diye beklerken (biz dediğim ben ve Ömer Üründül abimiz) İtalya'nın bastıracak gücü bile kalmamıştı.Ortada giden maçta 2.golü de Hamsik'in pası ve Vittek'in vuruşuyla Slovakya bulunca İtalya'nın aklı başına geldi.Quagliarella canlandırdı takımı az da olsa ve Di Natale ile golü buldu İtalya ama yine basit bir defans hatasıyla golü yeyince son şampiyonun eve dönme vaktinin geldiği anlaşılıyordu.Quagliarella muhteşem bir gol attı giderayak ve ağzımıza bir parmak bal çaldı tüm İtalya adına.Biz Türkler İtalyanları severiz,bize benzerler ne de olsa.Ama dün de yazmıştım bu turnuvada olmayı haketmiyorlar.Paraguay,Slovakya hatta mücadelesiyle Yeni Zelanda onlardan daha çok haketti 2.turu.Fransa,Yunanistan ve İtalya gitti,şimdi sırada İspanya var.İçimden bir his bu gece de onlar gidecek diyor.

*Hollanda-Kamerun maçını ara ara izleyebildim,çok şükür Aşk-ı Memnu'nun son bölümüydü ve onu izlemek zorunda kaldık.Reklamlardan ve daha sonraki geniş özetinden izlediğim kadarıyla Hollanda yine kendisine özgü olarak bilinen Total Futbola dair hiçbir şey izletememiş.Total Futbol oynamak için ellerinde Robben-Elia gibi kanat adamları,Van Persie-Kuyt gibi ileri uç elemanları ve arkada Sneijder-Van der Vaart gibi ofansif orta sahalar var ama ne yazık ki onlar da güzel futbolla başarı gelmediğini farkettiler.Her turnuvada gönüllerin şampiyonu olmaktan sıkılmış olacaklar ki önce arkayı sağlam tutup,sonra gol atmayı düşünüyorlar.Hollanda'nın ilk golünde organizasyon,2.golünde ise Robben vardı.Son zamanlarda ondan sıkça gördüğümüz plaselerden birini yolladı kaleye.Direkten dönse de Huntelaar sayesinde hakettiği golü buldu Hollanda.Arjantin'den sonra 9 puan yapan 2.takım oldu Hollanda hem de Hollanda'nın grubu Maradona'nın grubuna kıyasla çok daha zordu.Slovakya-Hollanda eşleşmesinden her sonuç çıkabilir,ilk golü atan takım turu geçer.

*Japonya-Danimarka maçı gerçekten özetleri izleyen herkese "keşke izleseydim." dedirtmiştir fakat dün eminim birçok futbolsever annesi,karısı,sevgilisi,ablası vs. yüzünden maç falan izleyememiş,Aşk-ı Memnu'ya mahkum olmuştur.O değil de Bihter nasıl öldü öyle ya,Behlül de yine kaçtı falan.Evet benim de hepimizin olduğu gibi bir yanım merakla bekliyordu ne olacağını zaten öyle çok da zorunluluktan izlemedim,sevdim aslında biraz da keşke bitmeseydi dizi :)

Neyse fazla saçmalamadan maça dönelim.Maç öncesi ağır favorim Danimarka'ydı hatta arkadaşlara evi satın Danimarka'ya oynayın diyordum neyse ki hiçbirinin evi yok,zaten olsa da ben dedim diye satmazlardı.İddaa da benim gibi düşünüyordu ki 1.90 vermişti Danimarka'ya.Honda'nın biraz kaleci hatası olsa da güzel frikik golünü gördük önce vay be herif ne takmış frikikten falan derken Endo'dan daha güzeli geldi ki bunda kaleci de bir şey yapamazdı.Ayrıca jabulani hakkında istediğimiz vuruşu yapamıyoruz diyen oyuncular vardı ki şu goller sonrası utanmışlardır,ne goller attı adamlar.Danimarka yalandan baskı yaparken gereksiz bir penaltı yaptı Japonlar ki yapan arkadaşı zor tutmuşlar harakiri yapacam diye tutturmuş.Agger dururken Tomasson'a sen at dediler,herhalde yaşa hürmeten.Kaçırdı,dönen topu gol yaptı ama kaleci çıldırdı orda aha dedim bunu tutamazlar bu harakiriyi kesin yapar.

Honda çıktı tekrar sahneye,50 cm içinde 3 klas hareket yaptı ve Ogazaki'ye boş kaleye golü attırdı.Geçen sene Galatasaray ile adı anılınca "biz bu Japonların en iyisi Inamoto'yu aldık o bile işe yaramadı,bu Honda'ya 10 milyon euro verip kazıklanmaya gerek yok." demiştim ama dün bir kez daha utandım kendimden.Helal olsun Honda.Umarım sen de Nakata gibi büyük takımlarda oynar,Japonların da futboldan anladığını gösterirsin,zira bana gösterdin pek hoşuma gitmedi ama olsun!

Son olarak dikkatimi çeken şey bu çekik gözlü arkadaşlar eskiden beri frikik atar mıydı yoksa oyuncuları özel olarak çalışıyor mu son zamanlarda bilemedim ama Güney Koreli Chu-Yong Park da Nijerya'ya atmıştı son maçta hatırlarsanız.Biz güzel golleri Messi'den,Villa'dan,Kaka'dan,Sneijder'den beklerken çekik gözlüler atıyor,ismi yeni duyulan topçular atıyor mutlu oluyoruz,sevindirik oluyoruz.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails