Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Eylül 2012 Perşembe

Manchester İbnesi...



Yıllar sonra ŞL'de olmanın heyecanı, ilk maçı Old Trafford'da oynamanın heyecanı derken iyice gaza geldik dün gece. Manchester İbnesi Kolla Kendini atkısı bile yapıldı :)

Kadroları gördüğümde şaşırmadım zira Fatih Hoca'dan bir çılgınlık bekliyordum. Amrabat tercihinden, çift forvetten ya da Burak seçiminden bahsetmiyorum. Old Trafford'a 2 tane tecrübesiz stoperle çıkmaktı çılgınlık. Cris'in oynayacağından o kadar emindim ki ilk gördüğümde Amrabat'ı Cris sanıp rahatladım. Ta ki tek siyahi oyuncumuzun Eboue olmadığını görene kadar. Direk sıçtık dedim. Danny-Semih ikilisi tek tek harika tek hamleli oyuncular bence. Yanlarında Ujfa ya da Popescu tipinde oyuncu varsa arkayı süpürerek harika işler yapabilirler ama beraber oynamaları her maç için tehlikedir ki rakip Manu'ysa kat kat fazladır bu tehlike. İkisi de tek hamleli olduklarını bildiklerinden her topa ilk hamleyi yapmaya çalışıyorlar. Hamle başarılı olursa ne âlâ, olamazsa yandın demektir. Ki birçok pozisyonda ilk hamleyi yapamadıklarından tehlike yaşadık ki birisi gol oldu.

Eğer golde Carrick kendini yere bıraksaydı 2. Chelsea faciası gelirdi. Neyse ki garantiye gitti Carrick. Muslera ayağını kaldırmak gibi bir acemilikle başladığı maçın geri kalanında muhteşem ötesi oynadı. Bu takımın en değerli oyuncusudur Muslera. 20 milyon eurodan aşağı gitmemesi lazım ki inşallah hiç gitmez!

Danny'e geldiği günden beri ısınamadım. Maçın geri kalanında başarılı olduğu söyleniyor ki aynı kanıda değilim. Top ayağına her geldiğinde yüreğim ağzıma geliyor. Kendine aşırı güvenden midir nedir, 2 kişi bassa bile vurayım gitsin demiyor, en iyi opsiyonu da aramıyor kafasında belirlediği şeyi yapmaya çalışıyor. Çok topladı dün Semih arkasını. Gol de Danny'nin erken hamlesi yüzünden geldi ama yine de canı sağolsun daha iyi olur inşallah. Semih'i Allah korusun. Her gün en az 2 defa bunu söylüyorum. Çok büyük topçu olacak inşallah. Bülent Korkmaz'ın veliahtı varsa işte bu çocuktur. Van Persie'yi sikti attı afedersiniz. Adam illallah etmiştir. Her hamlesi doğru değil belki ama aynı hatayı 2 kere yapmıyor. Baktı olmuyor, zorlamıyor. Uzun yıllar kal, Büyük Kaptan ol be çocuk!

Melo'nun bu kadar kötü oynadığı bir maçta Fatih Hoca Engin'i nasıl düşünmez anlamıyorum. 2. yarının başından itibaren yırtındım Engin diye. Hem hırsı, hem itici gücüyle fark yaratabilirdi. Hazır formaya da açken, kendini affetirmesi de gerekirken 20 dakika dahi oynasa iş yapabilirdi. Emre Çolak neyse de Aydın niye girdi, amaç neydi çözemedim. Kontra mı yapıyorduk?

Manchester United beklediğimden iyiydi. Belki bizim savunma yapamamamızdan faydalandılar ama yine de hücumda muhteşemdi Manu. Özellikle Valencia ve Kagawa'ya hayran kaldım. Hakan Balta'ya sallayanlar var ama önünde Amrabat oynarken Rafael-Valencia ikilisi ve onlara muhteşem paslar atan Kagawa'ya karşı durabilecek bir sol bek tanımıyorum. Hamit-Eboue ikilisi Nani gelmediği sürece Evra'yı kevgire çevirdi, Evra da ŞL'yi kaldıramıyor. İkiye birde hele de karşında bu kadar kaliteli iki oyuncu varken başarılı olabiliyorsan zaten Barcelona alır götürür seni. Ki Hakan 4-5 topu kendi çabasıyla kesti. Önüne Hamit gelince tamamen durdu zaten Valencia-Rafael ikilisi. Kagawa diye bir topçu var ki Dortmund'da izliyorduk ama Manu'nun 7 numarası olabileceğini gösteriyor her geçen maç. Cantona'nın veliahtı diyorlarmış, olur. Her pası isabetli olur mu bir adamın. Bizim Ayhan gibi yana-geriye de oynamıyor, sürekli dikine! Fatih Hoca da takip etmiş kendisini bir süre, yazık olmuş.

Hamit-Eboue ikilisi çok iyiydi, özellikle Hamit. Her geçen maç üstüne koyuyor. İlk 25 dakika çok etkisizdi, hatta yine takımı eksik oynatıyor falan diyorduk ki buraların topçusu olduğunu gösterdi. Mehmet Demirkol çok haklı, hedef büyüdükçe Hamit de büyüyor. Tek sorunu hızını kaybetmesi, onu da aklıyla çözecek yavaş yavaş.

Penaltı verilseydi ne olurdu falan diye düşünmek gereksiz artık. Çok güzel oynamadı Galatasaray ama çok büyük oynadı, yürekten oynadı. Eğer hedef tek maç kazanmak, Old Trafford'a galibiyet almaksa yolumuz yanlış ama hedef çeyrek finalse, UEFA'da yeni kupaysa yolumuz doğru. Güzel oyun, doğru ofans-defans ve büyük yürek. Teşekkürler Fatih Hoca, yenildik ama gurur duyduk!

Ve son olarak taraftar. Muhteşemlerdi. Hepsinin ağzına sağlık. Galatasaray taraftarı eskisi gibi değil diyenlerdendim ama yanılmışım. Demek ki onların da yeri aynı Hamit gibi buralarmış. Yüreyedurun!!!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails