Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Ağustos 2010 Cuma

Ayrton Senna #1


 "Yarışlarda, rakiplerle mücadele benim kanımdadır benim bir parçamdır. Eğer bir gün, hayatıma mal olacak bir kaza geçirirsem, tek isteğim herşeyin hemen, bir anda olup bitmesidir. Tekerlekli sandelyeye mahkum kalmak istemem ya da hastane köşelerinde yıllarca sürünmek de istemem. Yaşayacaksam her şeyimle, bir bütün olarak yaşamalıyım. Yarım olarak yaşamak beni mahveder, öleceksem yarışta öleyim."

 Nasıl anlatılır ki efsane pilot? Hani izlediğimiz videolar, okuduğumuz açıklamalar bile tüylerimizi ürpertmeye yetiyor. Gelmiş geçmiş en iyi F1 pilotları denildiğinde, Michael Schumacher ile birlikte adı anılan Senna yağmurdaki inanılmaz performansı ile de "RAINMAN" lakabı ile de anılıyor. Bir yazı dizisi niteliğinde yazmayı düşünüyorum Senna'yı. Güzel yarışlarından da, trajik ölümünden de, centilmenliğinden de ve daha birçok  şeyden de bahsedeceğim.

Formula 1 tarihinin en talihsiz kazalarından biriyle hayatı sona eren efsane... Formula 1de kitlesel etkili bir bomba niteliğinde yayılan hüzün dalgaları. Brezilya'da milli yas ayarında geçen kara bulutlu günler ve şimdi akıllara gelince önce bir duraklama, yeniden ürperme ve daha sonra bir Senna vardı zamanında diye başlayan cümleler.

Uzun zamandır bu yazı dizisini başlatmak için çabalıyorum, ancak araştırma yaparken bile insan duygulanıyor. Videolar, resimler araştırıyorum. Bugün bu şekilde kısa bir başlangıç yapayım dedim. Ancak uzun uzadıya bir dizi olacağını düşünüyorum.


Komandoya Selam Olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails