Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Temmuz 2010 Cuma

Çeyrek Finale Bakış #3 Almanya-Arjantin


ALMANYA-ARJANTİN

Çeyrek finallerin en güzel maçı olacaktır öncelikle.Bu Dünya Kupası'nda biz olmadığımız için herkes bir takım seçti kendine ve onu destekledi.Almanya benim favorim ama aynı zamanda şampiyon olmasını can-ı gönülden istediğim takım.Sebebi "ben demiştim" demek değil,güzel futbolun,kapanmanın kupa kazanmanın tek çaresi olmadığının anlaşılması.Eğer dillere pelesenk olan "total futbolun" mucidi,hep oynadığı güzel futbolla anılan,Van Bastenlerin Cruyff'ların takımı Hollanda bile önce gol yememeyi düşünüyorsa bu futbol bitmeye doğru hızla yol alıyor demektir!İşte bu yüzden Almanya veya Arjantin şampiyon olmalı.Güzel futbolun devamı için bu 2 takımdan birinin şampiyonluğunu istiyorum.

Bölge bölge karşılaştırarak gitmek istiyorum.Öncelikle kalede tabi ki Almanya önde.Her ne kadar Neuer her an hata yapmaya meyilli de olsa Romero'dan çok daha tecrübeli ve iyi bir kaleci.Kalede daha çok güven veriyor Neuer.

Savunmada da Almanya ağır basıyor.Sağ bekte Gutierrez'den vazgeçip Otamendi'ye dönmesi avantaj Maradona'nın.Ama tabi ki asla bir Lahm olamaz,zaten kaç takımda Lahm ayarında bir bek var ki?Solbekte Boateng hırslı,genç,dinamik ama Burdisso tecrübeli.Burda güçler denk gibi.Stoperde Mertesacker-Friedrich ikilisi Samuel-Demichelis ikilisine ağır basar.Özellikle Demichelis her an hata yapabilme ihtimali olan bir futbolcu.Westermann sakatlandıktan sonra Friedrich'in oynayacak olması bende bir çekince yaratmıştı ama Friedrich Westermann'ı aratmadı çok şükür.

Orta sahada Arjantin'de kim oynayacak,Mascherano-Maxi ikilisini bozup Veron'a dönecek mi Maradona?Bu pek farketmez tecrübe olarak Arjantin her türlü önde ama Bastian-Khedira ikilisi enerjileriyle bu açığı kapatabilir.Daha çok isteyen Almanya olacak ama Mascherano faktörüyle burda Arjantin bir adım önde gibi.

Forvetin arkasında dizilen 3'lüde Arjantin açık ara önde.Messi-Tevez-Di Maria üçlüsü Podolski-Mesut-Müller'e çok ağır basar,bunda en büyük faktör Messi denen uzaylı tabi ki.Evet Ertem Şenerleşip bol bol övmeyeceğim bu postta Messi'yi.Gerçekten bazen ben de "insan değil lan bu!" diyorum ama o da insan.Bunu bize en iyi gösteren de Mourinho.Mourinho takımlarına karşı hiçbir maçta gol atamadı Messi ve az buz değil 8 maç yaptı Mourinho takımlarına karşı.Eğer Löw Messi'ye serbestlik sağlarsa faturası çok ağır olabilir.Khedira veya Bastian'ın gölge gibi peşinde olması gerekiyor maç boyu.Tevez'in tam bu maç öncesi formunu bulması kötü oldu Almanya adına ama zaten Tevez bu önlemler alınmalı.Di Maria beni korkutmuyor,bu turnuvada çok kötü oynuyor.Ama bunun sebebi transferi olabilir,o da sonuçlandığına göre bu maçta patlayabilir.

Mesut ve Müller zaten hemen hemen her maçta üzerine düşeni yapıyor ama bu maç bize Podolski lazım.Sağ bek Otamendi'nin tecrübesizliğinden yararlanması lazım.Her gördüğü yerden vurmaya devam etmemeli.İngiltere maçında yaptığı gibi 4'e 3 giderken 25 metreden sallarsa işimiz zor.Müller'in içeriye kat ederek Demichelis'in üzerine gitmesi gerekiyor zira Demichelis'in bu kadar rahat oynadıkları maçlarda bile hata yaptığını biliyoruz.Mesut zaten işini yapacaktır ama Messi'yle kıyaslanmak üzerinde baskı yaratmaz umarım.

Klose ve Higuain.Higuain daha çok gol attı ama bence Klose daha iyi iş yaptı.Higuain genelde yaptığının aksine burada bedava goller atıyor.Klose'nin 10'da 1'i kadar savaşmıyor.Ama her ikisi de çok gol kaçırdı bu ana kadar ve burdan sonra telafisi yok hatanın.Forvette bir adım önde olan Almanya diyorum.Demichelis-Samuel ikilisini rahatsız edeceğini düşünerek Klose bir adım önde diyorum.Higuain Mertesacker-Friedrich ikilisi arasında kaybolup gidecektir aynen Defoe-Rooney ikilisi gibi.

Sonuç olarak tartıya koyunca denk güçler gibi duruyor.Tabi ki Arjantin kadro olarak daha güçlü ama hocalıkta Löw Maradona'nın bir adım önündedir.Bunlar birbirlerini nötrlüyor.Son derece zevkli bir maç olacak.Bol gol bekliyorum.Her iki takım da açık oynayacak ve benim erken finalim bu.Kim çıkarsa çıksın şampiyon bu eşleşmeden çıksın!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails