Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Ağustos 2010 Çarşamba

Mamadou Niang Transferine Bakış



Gyan diye diye gittikleri Fransa seferinden Mamadou Niang ile beraber dönüyor Fenerbahçe yönetimi büyük ihtimalle. Gyan, Gomis ve Niang isimleri geçerken bir Galatasaray taraftarı olarak çok dua ettim gelen ismin Niang olmaması için ama Niang'ın son açıklamalarına bakarak transferin bittiğini anlayabiliriz. Gyan üzerindeki gereksiz ısrar olmasa Niang çok daha önce getirilebilirdi ve ön elemede oynatılabilirdi. Neyse artık olan oldu, Niang gibi bir ismi çok uzun uzun anlatmaya gerek yok ama birkaç güzel resmini paylaşarak arşivleri şenlendirebiliriz. Üstteki fotoğrafta geldiği takdirde bizim sahalarımızda da sık sık göreceğimiz gol sevinci var. Biraz Thierry Henry özentisi görülüyor gol sevinçlerinde. Marsilya formasıyla 153 maçta tam 71 kez bu sevinci yaşadı Niang ve son senesinde 4 yıllık Marsilya macerasındaki tek şampiyonluğunu kazandı. Yani buraya gelirken şampiyon takımın gol kralı apoletiyle geliyor.


Takımın eski ve yeni kaptanı. Lorik Cana 2 sezon Niang'ın kaptanlığını yaptı ve 1 sene ayrılığın ardından şimdi de yolları Türkiye'de ezeli rekabette kesişti. Kaçırılacak bir penaltı sonrası "kanka" oldukları için bilerek kaçırdıkları suçlamasıyla karşılaşırlar mı? Niang'ı bilmem de Cana döver böyle konuşan birini kanımca.


Marsilya'dan Arsenal'e transfer olan Samir Nasri, Galatasaray'dan olaylı şekilde Marsilya'ya oradan da B.Münih'e transfer olan karaktersiz Ribery ve Türkiye'ye transferi beklenen Niang. Şu kadro şampiyon olamadı gerçekten Fransa'da, varın siz düşünün Lyon ne takımdı o zamanlar. Karaktersiz Ribery'i gördüm sinirlerim bozuldu yine. Ulan resmen 80 milyon euroluk adamı bedavaya kaptırdık! 2 dünyada gün yüzü görmesin bu olayda suçu olanlar, başta Ribery ve menajeri.



Niang'ın son maç sonrası aldığı gol krallığı ödülüyle resmi. Sevinçten, neşeden çok gurur var sanki yüzünde, tevazu var.


Damat kesin kendisi de gelin kimdir, nedir, ne iş yapar bulamadım. Evli mi, boşanmış mı, resim temsili mi bilen varsa bi zahmet yorum bıraksın. Ayrıca pek alışkın olmadığımız bir durumdur, siyahi bir topçunun siyahi olmayan bir bayanla evlenmesi. Belki de bu yüzden pek inanamadım evli olduğuna.


Bu resmin altına yazılacak bir şey yok aslında. Güzel araba ve güzel şapka :)


Yazının sonuna doğru geliyoruz. Fenerbahçe'ye gelip tutunamayan bir siyahi oyuncu hatırlamıyorum. En kötüleri olarak hatırladığım Atkinson bile Galatasaray'a karşı hat-trick yaparak taraftarların gönlünü kazanmıştı. Mamadou Niang en az Guiza kadar koşup rakip savunmayı yıpratır ama sonuçta Guiza'nın yapamadığını da yapıp golünü atar. Guiza'yla arasındaki en büyük fark maç içinde yıpranmaması ve gücünü kaybetmemesi. Resimde de görüleceği üzere amiyane tabirle dana gibidir kendisi. Çok çektirecek savunmacılara. Ayrıca gol kaçırmak özgüvenini kaybettirmez, aksine onu daha da hırslandırır, kamçılar. Tepkilerden, basından etkilenmeyeceğini düşünüyorum. Alex'in atacağı milimetrik paslarla çok gol atar. Dia ve Stoch'un yapacağı ortaları kullanmasını bilir, ayrıca onlara alan açmasını da bilir ve sürpriz goller atmalarını sağlar.


Bu resmi de öylesine paylaştım. Alemci olup olmadığını bilmiyorum ama alemci çıkarsa çıkar derim "ilk ben yazmıştım alemci diye." :)

Olumsuz özelliği varsa da ben bilmiyorum ve açıkçası bir Galatasaray taraftarı olarak feci kıskandım bu transferi. Ne Guti, ne Q7 ne bir başkası. Sezona damgasını vuracak transfer budur. Hani bazı topçular vardır keşke benim takımıma gelse dersiniz. Ben Niang'ı o kadar büyütmüştüm ki keşke bize gelse bile dememiştim bugüne kadar ama keşke gelseydi lan!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails