Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Eylül 2009 Cumartesi

Derbiye Doğru!

Yeni sezonun ilk derbi mücadelesi yaklaşık üç saat sonra başlayacak. Favori gösterilen Galatasaray ve çıkışa geçmek isteyen Beşiktaş'ın kapışmasını izleyeceğiz. Derbi bu netice belli olmaz diyenlerin aksine favorim kesinlikle Galatasaray. Eğer yağmur tehlikesi olmasaydı en az 4 tane atar diye de eklerdim..

İşte beni tek düşündüren nokta bu: Yağmur! Şimdi öncelikle maçın normal şartlar altında oynanacağını farz ederek tahmin yürütelim.. Galatasaray atak gücü çok yüksek bir takım haline geldi bu sene. Beşiktaş da ligin en az gol yiyen takımı istatistiğine girmeyeceğim çünkü bugün bu iki istatistikten biri tutmayacak.. Siyah beyazlı ekibin savumasının göbeğinde Sivok&Ferrari ikilisi oynuyor. Bu ikiliyi Baros hinliğini kullanarak çok yıpratır. Alır götürür sağa, çeker götürür sola. Sağdan soldan gelecek olan Keita ve Kewell'a, arkadan gelecek olan Arda'ya müthiş boşluklar yaratır..

Ancak! Ancak işte bu durumda Beşiktaş'ın bekleri ve orta sahanın ortasında görev yapacak elemanları önem kazanıyor. Sol bekle başlayalım: Sol bekte İsmail'in görev yapması durumunda Keita şov yapar. Mustafa hocanın kurtluğunu konuşturarak İbo'yla maça başlayacağını düşünüyorum, o zaman Keita sıkıntıya girebilir. Fakat sağ bek her türlü aksayacaktır bugün. Denizli'nin Rıdvan&Erhan ikilisini değil de Ekrem Dağ'ı (yine İbo'yla aynı sebepten) ilk onbirde başlatacağını düşünüyorum. Ama ne olursa olsun vasat bir devşirme sağ bekten ötesi olmayan Ekrem, milli maçlar arası boyunca bu maça hazırlanmış Kewell'i kolay kolay durduramaz..

Ve işte burası.. Beklerin bu açığını kapatmak da Mustafa hoca'nın cinliğine kalıyor artık. Benim şahsi kanaatim herkesin öngördüğü gibi Serdar Özkan'lı değil, Uğur İnceman'lı bir orta sahanın maça başlayacağı yönünde. Zira Galatasaray'ın pas ve atak organizasyonunu orta sahayı kalabalık tutarak önlemekten başka çaresi yok Beşiktaş'ın. Bunu Mustafa hocanın da gördüğünü düşünüyorum. Orta sahayı Fink&Ernst&İnceman üçlüsüyle parsellemeye çalışıp önlerinde de "madem oynatmayacaktın neden verdin 8m €'yu" tepkisinden çekindiği için mecburen Tabata'yı oynatacaktır.

İleride de Nihat&Holosko ikilisinin oynamasını bekliyorum. Mustafa Denizli'nin çıkarabileceği en iyi ileri ikilisini sakatlıklar yüzünden denk getirmesi de ayrı bir yazı konusu bu arada..

Galatasaray'ın kadrosu ise belli: Gökhan-E.Aşık, Ayhan-Topal ve Aydın-Kewell mecburi değişikliklerinden başka bir farklılık yapacağını düşünmüyorum Rijkaard'ın.

Beşiktaş, benim düşündüğüm gibi İnceman'lı kadroyla sahaya çıkarsa Galatasaray'ı zorlar. O bloğu aşmakta en azından bir yarım saat zorlanacaktır sarı kırmızılılar. Siyah beyazlılar işte bu sırada bir kontraatak golü denk getirebilirse puan alma şansları olur. Aksi takdirde Galatasaray kilidi açarsa gerisi leblebi gibi gelir..

Galatasaray tarafına gelince: Aşık&Servet'ten oluşan savunmanın arkasına atılacak toplar tehlike yaratır. Zira Servet kadar güçlü olan bir Holosko'ya karşı bire birde top kapmak pek kolay değil. Eğer bir de Nihat gününde olur veya Tabata bizi şaşırtacak bir performans sergilerse zor duruma düşer Rijkaard'ın öğrencileri..

Sarp&Topal ikilisinin mücadele gücü çok önemli olacak bugün. Zira karşılarında savunma ağırlıklı oynayacak bir Beşiktaş takımına karşı kontra yedirtmemek kolay iş değil. Çok iyi parsellemeleri lazım orta sahayı yoksa arkalarına kaçırdıkları iki pozisyonda yukarıda yazdıklarım aynen gerçekleşir.. Ha Beşiktaş savunma yapmazsa mı? İşte o zaman hiç iş düşmez bu ikiliye, maç 4 olur 5 olur..

Arda'nın yorgun olacağını sanmıyorum. Maçın adamı olmaya en yakın adayımdır benim. Kewell ve Keita'dan da iyi performans bekliyorum ama Arda kendini fark ettirecektir sahada. Keita'nın dağıttığı sağ kanat, Baros'un sağa sola çektiği stoperlerin arasında Kewell'la şov yapabilir bugün genç kaptan..

Sonuç olarak belirgin bir hava muhalefetinin olmaması halinde favorim Galatasaray, fark olabilir!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails